sunnuntai 2. syyskuuta 2012

Pyykkipäivä

Tänään mies lähti lasten kanssa puuhommiin, joten päätin pitää pyykkipäivän. 
Viikata puhtaita kaappiin, pestä useampi koneellinen vaatetta, silittää, samalla vähän järjestellä kaapit. Mukavaa kun sai yksin ja ihan rauhassa tehdä. Olla omissa ajatuksissa.
Ihailla värien loistoa.

Nuoruudessani mun kotityöhön kuului mm. vaatteiden silitys. 
Jätin sen aina sunnuntaiksi, ja olen huomannut nykyäänkin tekevän sunnuntaina paljon pyykkihuoltoa. Tottakai myös viikolla välillä laitetaan pyykkikone päälle. Varsinkin miehen treenipäivinä tai jos tytöille sattuu pissavahinkoja.
Onko teillä joku tietty päivä pyykkihuollolle?

Jos vielä rakennettais talo, niin tekisin vielä isomman kodinhoitohuoneen. Oman tilan vaatenaruille. Tällä hetkellä meillä narut myös saunassa. 
Ulkosaunaa kun tulee usein lämmitettyä, niin sisäsaunaa voi pitää pyykkitilana.
Puhtaat vaatteet levitän meidän sängylle. Meidän vaatteet viikkaan suoraan kaappiin ja tyttöjen vaatteet kannan pyykkikorin avulla. Pieni kori on parinsa kadottaneille sukille. Niitä on aika paljon!


Koira oli ulkona toisten seurassa, kissa nukkui. Onneksi mulla oli meidän pupunen kaverina.
Välillä leikki pesupallolla ja välillä pyöri minun jaloissa.

2 kommenttia:

  1. Heips!
    Lueskelemassa :)
    Ihana pupu :)
    Kävin myös itse me&i kutsuilla ja eka olin etten löydä mitään kun vaan katselin, mutta kun kokeilin niin johan tuli tilattua yks paita ja kahet housut ;)

    VastaaPoista
  2. Hei. Kiva kun kävit ja jätit merkkiä :)
    Ihmeellistä että lopulta niiltä kutsuilta lähtee aina jotain ostaneena vaikkei ollut aikomus tuhlata rahaa ;)

    VastaaPoista