Kaupasta tarttui mukaan Jukka Rintalan lautasliinat. Ihanan yksinkertaista.
keskiviikko 3. lokakuuta 2012
tiistai 2. lokakuuta 2012
H&M home
Itselle ei ole vielä tuttuja H&M homen tuotteet. Siellä on näkynyt jotain kivoja tuotteita. Miettinyt pitäisikö tilata ja testata.
Enimmäkseen meillä on petivaatteet ja pyyhkeet finlaysonia ja marimekkoa.
Onko sinulla näistä kokemuksia?
Tässä muutamia kivoja
Kaikki kuvat H&M
maanantai 1. lokakuuta 2012
Vihdoin..
Tämä postaus tulee hieman myöhässä, mutta hidasta ollut tekstin kanssa muutenkin.
Sain seinätarran jo vuosi sitten. Siitä asti ollut kaapissa. Lopulta sain sen seinälle. Valitettavasti en kuitenkaan siihen mihin olin ajatellut.
Tarra kun ei tarttunut lasikuitutapettiin. Tuolla se nyt kaapin päällä on.
Mikrokin sanoi sopimuksen irti eräänä iltana.
Tottakai se tila piti hyödyntää väliaikaisesti johonkin muuhun tarkoitukseen.
Ihanaa olisi saada jatkossakin osa leivontakirjoista esille.
lauantai 29. syyskuuta 2012
Inspiraatiota
Yksin kotona. Hieman laiskotuttaa.
Mikäs sen ihanampaa kuin katsella netistä ihania inspiraatiokuvia ja selailla eri blogeja.
Minun haaveeni on kuvassa oleva RAR-keinu
Tuo mosaiikkimainen seinä on kivan näköinen.
Toinen kuva myös samasta asunnosta.
| Kuva Bo-laget |
| Loput kuvat alvhemmakleri |
torstai 27. syyskuuta 2012
82 ideaa
Kirjastossa sattui olemaan hyllyssä uusi kirja, toteuta 82 ideaa moderniin kotiin.
Tottakai se lähti heti minun mukaan.
Kirja on Inside Out-lehden sivuilla vuosien varralle nähtyjä parhaimpia ideoita.
Ideat ovat vaikeustasoiltaan erilaisia.
Lisäksi jokaiseen projektiin on määritelty myös aika ja vaikutelma.
Kyllä jotain ideoita löysi, mitä voisi toteuttaa. Pitäisiköhän tuollainen kirja ostaa omaksi.
keskiviikko 26. syyskuuta 2012
Tytöille vaatetta
Ajattelin käydä kauppakeskuksessa katsomassa olisiko itselle mitään kivaa pitkähihaista paitaa.
Taas kävi niin, että jäi itselle ostamatta. Tytöille lähti mukaan nämä. Meillähän on tarkat neidit. Yleensä parempi kysyä mielipide ennenkuin mitään ostaa.
Näytti kuitenkin sellaisilta, että luulen tykkäävän.
Ylimmäinen on kappahlista. Blogissa Arkirakkaus näin tällaisen tunikan.
Oli aivan meidän kuopuksen näköinen vaate.
Tiedätkö sen tunteen kun joku vaate näyttää ihan jonku tietyn lapsen vaatteelta?
Tänään kun satuin menemään liikkeen ohi, niin kävin tunikan ostamassa.
Tuohon sopivat leggarit olivat oikeassa koossa loppuneet,
mutta luulen ettei neiti olisi niitä kelpuuttanut.
Esikoiselle harmaa love-paita.
Tätä mietin myös esikoiselle, mutta en tiedä tykkäisikö.
| Kuva Lindex |
Kappahlissa katsoin kuopukselle myös tätä.
Voi olla että ensi kauppareissulla käyn ostamassa jos saan neideiltä hyväksynnän.
| Kuva kappahl |
O niinkuin omena
Syksyn ensimmäinen ja varmaan viimeinen omenapiirakka tehty.
Meillä ei muut oikein tykkää, että kannattaisi enempää leipoa.
Yhden kerran on pakko joka syksy tehdä.
Syksyn juttu.
Omenapiirakan tein piirakkataikina ohjeella, minkä sain aikoinaan mummultani.
Muistan vielä hetken kun lapsena olin yksin kotona.
Teki mieli leipoa jotain piirakkaa. Soitto mummulle ja sain ohjeen.
Silloin ei ollut vielä aika, että netistä olisi ohjeita löytynyt.
Mummun ohjeella teen yleensä vieläkin monet piirakat.
Välillä hieman muunnellen. Toisinaan kokeilen jotain täysin uutta.
Otsikko tuli mieleen, kun esikoinen yrittää opettaa kuopuksella laiva on lastattu-leikkiä.
Esikoinen innoissaan kun eskarissa on kultaiset kirjaimet tulleet esille.
Esikoinen innoissaan kun eskarissa on kultaiset kirjaimet tulleet esille.
Eilen olivat aloittaneet kirjaimien opiskelun. Tietenkin A-kirjaimesta.
maanantai 24. syyskuuta 2012
Mukava kiireetön sunnuntai
Sunnuntaita vietimme ihan neljästään. Se oli meille aika harvinaista.
Naapurissa asuvat appivanhemmat ovat yleensä joka päivä meidän kanssa tekemisissä.
Me vanhemmat nukuimme pitkään. Lapset katsoivat lastenohjelmia.
Tehtiin yhdessä ruokaa.
Aurinkokin paistoi ihanasti. Lähdimme yhdessä tekemään pihahommia.
Puita tuli laitettua talvea varten liiteriin.
Paljon sinne meni, mutta vielä olisi paljon laittamattakin.
Koirakin haisteli myyrien tai hiirien jälkiä.
Tytöt kävelivät puiden päällä. Tasapainoharjoituksia.
Tämä alue pihasta on sellainen mihin tytöillä ei ole ilman aikuista lupaa mennä.
Mielellään siellä nyt touhusivat.
Töiden jälkeen maistui makkarat omassa pihassa.
Tuota nuotiopaikkaakin pitäisi tehdä paremmaksi. Yksi tekemätön työ lisää listaan.
Ihana päivä kun oltu vaan kotona!
Kaikki yhdessä.
Kaikki yhdessä.
![]() |
| sielläkin näkyy yksi keskeneräinen homma |
keskiviikko 19. syyskuuta 2012
Eskarilaisen huonetta
Vihdoin täälläkin huoneessa tauluhyllyt paikoillaan ja kuvat otettu.
Tänne pitäisi kyllä ostaa joku kevyemmän näköinen tuoli.
Nykyinen tuoli meni jo rikki, kun mies sitä pitää välillä keinutuolina. Ikuinen lapsi.
Olin jo salaa iloinen, mutta mies menikin tämän korjaamaan.
maanantai 17. syyskuuta 2012
Eteiseen...
Eteinen on kodissa yleensä se paikka, josta vieraat tekevät ensivaikutelman.
Itselläkin se vaikuttaa mielialaan.
Jos eteisessä on jo kaaos vastassa, niin tekisi mieli lähteä muualle.
Meidän pitäisi löytää eteiseen toimivampia ratkaisuja.
Ikeasta olisin halunnut alla olevassa kuvassa olevan lipaston. Kestäisi istumista.
Jos tuollainen ostaisi, niin siinä tapauksessa meidän nykyinen kenkäteline ei mahtuisi eteiseen.
Sen tilalle pitäisi keksiä jotain.
Pitää miettiä mitä siihen tekee. Sillä aikaa hakea inspiraatiota erilaisista kuvista.
| Kuva Ikea |
| kuva mtv3 |
| Kuvat http://www.alvhemmakleri.se |
Tästä naulakosta haaveilen
Tilaa:
Blogitekstit (Atom)






















